עבור לתוכן העמוד
Menu

סוריה משלמת ביוקר על טיפוח ה"מוקאוומה"

הפיגועים הקשים בסוריה, לבד מהמחיר הכבד בחיי אדם, גם העמידו במבחן את אחד העקרונות המזיקים ביותר בעולם הערבי, והוא – הסגידה ל"מוקאוומה", "ההתנגדות". כאשר פרצו המהומות הראשונות בתוניסיה ובמצרים, התפאר הנשיא אסד כי מכיוון שסוריה תומכת בעקרון ההתנגדות, אי-השקט בעולם הערבי יפסח עליה. הוא הסביר כי היות ושחרור פלסטין נמצא בראש סדר היום של העולם הערבי, […]

הפיגועים הקשים בסוריה, לבד מהמחיר הכבד בחיי אדם, גם העמידו במבחן את אחד העקרונות המזיקים ביותר בעולם הערבי, והוא – הסגידה ל"מוקאוומה", "ההתנגדות". כאשר פרצו המהומות הראשונות בתוניסיה ובמצרים, התפאר הנשיא אסד כי מכיוון שסוריה תומכת בעקרון ההתנגדות, אי-השקט בעולם הערבי יפסח עליה. הוא הסביר כי היות ושחרור פלסטין נמצא בראש סדר היום של העולם הערבי, הרי שמדינה כמו סוריה התומכת בהתנגדות, לא תפגע מאי-השקט הערבי וכי בסופו של דבר העולם הערבי יעוצב מחדש על פי עקרון "המוקאוומה".

לא זאת בלבד שתחזיתו של אסד לא התממשה, אלא אותם פיגועי טרור שנרקחו בסוריה והתפוצצו ברחובות ישראל באינתיפאדות השונות, בסופו של דבר מתפוצצים בדמשק ובחאלב.

על רקע זה, המופתי של סוריה, המקורב לאסד, הביע את דעתו כי ישראל עומדת מאחורי גל הטרור הפוקד את סוריה.

כמובן שאלו הם דברי הבל וסוריה משלמת ביוקר על טיפוח ה"מוקאוומה" בעולם הערבי. אם יש דבר הרסני יותר למרקם הערבי, הרי הוא טיפוח ה"מוקאוומה". אף מדינה ערבית לא יכלה להתארגן באופן ממלכתי בגלל ה"מוקאוומה", מכיוון שעקרונותיה כפו על העולם הערבי סגידה למליציות ולרוח מהפכנית החותרת תחת עקרון הממלכתיות. גם החמאס בעזה דוגל ב"מוקאוומה", ולפיכך איננו מצליח לנהל ישות מדינתית והניסיון הראשון של האחים המוסלמים לנהל מדינה מסתיים בכישלון.

הבלוג לעיל