עבור לתוכן העמוד
Menu

העולם הערבי רואה בחמאס את המייצג הלגיטימי של הפלסטינים

ראש ממשלת חמאס, אסמאעיל הנייה, סיים היום מסע מאוד מאלף בעולם הערבי ובטורקיה, ועיקרו הוא שהעולם הערבי, ואפילו טורקיה, רואה יותר ויותר בחמאס כמייצג הלגיטימי של הפלסטינים ופחות בממשל הלגיטימי של רמאללה. הדוגמא המאלפת ביותר הייתה בתוניס, בה הממשל החדש, בהנהגת מפלגת "א-נהדה" האסלאמית, יצא מגדרו לקבל את פניו של הנייה בכבוד מלכים. מנהיגה החדש של […]

ראש ממשלת חמאס, אסמאעיל הנייה, סיים היום מסע מאוד מאלף בעולם הערבי ובטורקיה, ועיקרו הוא שהעולם הערבי, ואפילו טורקיה, רואה יותר ויותר בחמאס כמייצג הלגיטימי של הפלסטינים ופחות בממשל הלגיטימי של רמאללה.

הדוגמא המאלפת ביותר הייתה בתוניס, בה הממשל החדש, בהנהגת מפלגת "א-נהדה" האסלאמית, יצא מגדרו לקבל את פניו של הנייה בכבוד מלכים. מנהיגה החדש של תוניסיה, רשיד ראנושי, אף הרחיק לכת ואמר כמה וכמה פעמים, כולל היום במילות הפרידה, כי הממשלה החוקית של תוניסיה מקבלת את ראש הממשלה החוקי של פלסטין. הוא גם טרח לציין כי לתוניסיה היה עניין מיוחד שדווקא ראש הממשלה הפלסטיני יהיה הראשון מבין ראשי מדינות ערב שיכבד את המדינה בביקור.

עמדה זו של תוניס צורמת במיוחד לממשל של אש"ף ברמאללה, מכיוון שתוניסיה הייתה המארחת של הנהגת אש"ף במשך שנים ארוכות, ולמעשה הייתה מקור הלגיטימיות הבין-ערבית של אש"ף. כל דור ההנהגה הוותיק של אש"ף בראשות אבו-מאזן ידוע בטרמינולוגיה הפנים פלסטינית – "התוניסאים". אבו מאזן לא יכול היה להסתיר את כעסו ו"התנצל" בפני ממשלת תוניסיה כי לא יוכל לבקר אצלם במהלך הסבב החדש שהוא מתכנן במדינות ערב ובאירופה.

ולא זאת בלבד, בעוד הנייה זוכה לכבוד מלכים בתוניסיה, הודיע מזכיר הליגה הערבית, נביל אלערבי, כי ביקש מראש הפוליטבירו של חמאס, ח'אלד משעל, לתווך בין הליגה הערבית לסוריה. הממשל של אש"ף ברמאללה הגיב תגובה נרגזת והזכיר לאלערבי כי הממשלה הלגיטימית של הפלסטינים יושבת ברמאללה וכי היא קבלה החלטה עקרונית לפיה היא איננה מתערבת בענייניה הפנימיים של סוריה.

הליגה הערבית מהווה גם היא מקור סמכות ולגיטימיות בעולם הערבי ושתי ההתפתחויות הללו, אשר התרחשו בעת ובעונה אחת, הגבירו את תחושת התסכול ברמאללה לנוכח ההתפתחויות בעולם הערבי.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה

הוספת תגובה קישור ישיר לרשומה

לרשימת הפרסומים בבלוג