עבור לתוכן העמוד
Menu

החלטת אונסק"ו להכיר בקבר רחל כמסגד בילאל בן רבאח – ביטוי לבערות

עם ההכרה של אונסק"ו במדינה פלסטינית, כדאי לזכור החלטה שערורייתית אחרת שקיבל הארגון לפני כשנה, שמוכיחה כיצד הארגון שאמור להיות אמון על חינוך מסלף ברגל גסה את ההיסטוריה לצרכים פוליטיים. החלטת אונסק"ו להכיר בקבר רחל כמסגד בילאל בן רבאח היא לא רק ביטוי לבערות של מוסד האו"ם לתרבות ולהשכלה, אלא גם מתן גושפנקא לטישטוש זהותם […]

עם ההכרה של אונסק"ו במדינה פלסטינית, כדאי לזכור החלטה שערורייתית אחרת שקיבל הארגון לפני כשנה, שמוכיחה כיצד הארגון שאמור להיות אמון על חינוך מסלף ברגל גסה את ההיסטוריה לצרכים פוליטיים.

החלטת אונסק"ו להכיר בקבר רחל כמסגד בילאל בן רבאח היא לא רק ביטוי לבערות של מוסד האו"ם לתרבות ולהשכלה, אלא גם מתן גושפנקא לטישטוש זהותם הדתית המקורית של תושביה המוסלמים של ארץ ישראל בידי יאסר ערפאת לטובת אסכולה דתית מיובאת מן החוץ.

אתר החדשות של "אל-ג'זירה" מזהה את המקום כ"קובת ראחיל," כיפת רחל- בצמוד לאסכולה היהודית המזהה את המקום עם רחל אמנו, ורק שם בסוגריים את השם "מסגד בילאל בן רבאח."

בילאל בן רבאח, עבד חבשי שעבר לאיסלאם ועונה בשל כך בידי אדוניו, היה המואזין המוסלמי הראשון בגלל יפי קולו. על פי אתר ויקיפדיה בערבית אין לו שום קשר לבית לחם וקברו מצוי בדמשק, וכן אתר "חימה" לענייני איסלאם.

תושביה הערבים של ארץ ישראל אומנם יחסו חשיבות מוסלמית למקום, אבל הוא לא נחשב מקום עלייה לרגל מן המעלה הראשונה. הם זיהו אותו זיהוי כפול- קבר רחל וקברה של קדושה סופית מימי הבינים: ראבעה אל-עדוויה. לראבעה אל-עדוויה מיוחסים מאות קברים לאורכו ולרוחבו של העולם הערבי, ולא היה שום ייחוד דווקא למיקום בבית לחם שנעשה בעיקרו מכיוון שהזיהוי עם רחל אמנו היה זיהוי נשי.

ככל הידוע, רק אחרי ערפאת זוהה המקום כמסגד של מואזן הנביא, וזאת מכמה סיבות. ערב הסעודית הייתה התומכת העיקרית שלו באותם ימים, והיא הייתה נגד מקומות פולחן עממיים כמו קברי קדושים. בגלל תמיכת ערב הסעודית הווהאבית באש"ף, נחלץ אש"ף לבטל ולטשטש מסורות עממיות של הסופים בארץ ישראל, כמו פולחן נבי מוסא בעמק הירדן. דרך אגב, הטליבאן באפגניסטן חוללו מהפכה דומה כאשר ביטלו טקסי עלייה לרגל, ואפילו חיבלו בקברי קדושים, לטובת האסכולה הווהאבית השוללת זאת.

האסכולה הווהאבית שונאת הנשים גם לא יכולה הייתה לקבל מקום קדוש מיוחס לנשים – בין אם רחל אמנו או ראבעה אל-עדוויה.

אם כך, אירגון אונסק"ו ברוב בערותו נחלץ לטובת האסכולות שונאות הנשים באיסלאם הפונדמנטליסטי.

    קבר בילאל בן רבאח בדמשק

3361172889

קישור ישיר לרשומה

לרשימת הפרסומים בבלוג

תגובות
1. נא לתרגם לאנגלית (לת)
רבקה שפק ליסק (07/11/2011 11:53:56)
2. האיסלם עובד עלינו בעינים
יוני מנקר ירושלים (09/11/2011 08:55:34)