עבור לתוכן העמוד
Menu

טורקיה מאיימת על כל סביבתה

האיום של טורקיה ל"הבטיח את שלום הספנות במזרח הים התיכון" הוא איום מלחמה בישראל. לפיכך, האיום של שלה להשעות את עסקאות הנשק עם ישראל הוא דבר בעתו. ישראל היא זאת שצריכה להיות מעוניינת עכשיו בהפסקת העסקאות האלו, כי לא יעלה על הדעת שהיא תספק טכנולוגיה צבאית למדינה שמאיימת עליה במלחמה. אך יש לשים לב, שטורקיה לא מאיימת רק על ישראל במלחמה, […]

האיום של טורקיה ל"הבטיח את שלום הספנות במזרח הים התיכון" הוא איום מלחמה בישראל. לפיכך, האיום של שלה להשעות את עסקאות הנשק עם ישראל הוא דבר בעתו. ישראל היא זאת שצריכה להיות מעוניינת עכשיו בהפסקת העסקאות האלו, כי לא יעלה על הדעת שהיא תספק טכנולוגיה צבאית למדינה שמאיימת עליה במלחמה.

אך יש לשים לב, שטורקיה לא מאיימת רק על ישראל במלחמה, גם סוריה, ארמניה וקפריסין היוונית זכו למנת איומים וגידופים מצידה.

ליווי השיירות לעזה בספינות הצי הטורקי נראה כחלק מפריסת הצי כדי לערער על הסכמי חלוקת הגז הטבעי בין קפריסין לישראל. כזכור, טורקיה כבשה מחצית האי ומתוקף הכיבוש הזה גם לה יש תביעות על מרבצי הגז. היא דורשת מקפריסין היוונית, ומן הסתם גם תבוא דרישה עתידית לישראל, שלא לקדוח בים עד שלא תיושב סוגיית חלוקת קפריסין, כלומר עד לאחרית הימים. כאשר השר לענייני האיחוד האירופי, אגמן באייש, נשאל האם הצי הטורקי יתערב בעניין המחלוקת עם קפריסין על קידוח הגז, ענה: "בשביל זה יש צי".

טורקיה עמדה לפלוש לסוריה, אבל נרתעה בגלל אזהרותיהן של רוסיה ואיראן. היא מפגיזה את הכורדים בתחום עיראק, וזכתה לתלונה רשמית של ממשלת עיראק על התנהגותה הגסה. יתר על כן, תלוי ועומד סכסוך מול ארמניה, לאחר שנשיא ארמניה אמר לתלמידי בית ספר כי בעיית הר אררט, סמל לאומי ארמני המצוי בתוך טורקיה, תיפתר בדורות הבאים. ארדואן דרש מנשיא ארמניה להתנצל ורמז כי אם לא יתקיים הדבר, טורקיה תגבה את אזרבייג'אן עם חידוש הסכסוך הצבאי על נגורנו קרבאח. ארדואן אף יצא לביקור באזרבייג'אן כדי לתת משנה תוקף לאיומיו.

במקביל, שר החוץ הניאו עות'מאני שלו, אחמד דאותאוגלו, יצא למסע פרובוקטיבי בבלקן וברומניה במסגדים עות'מאניים במהלך העיד אלפיטר, וחנך מרכזי תרבות טורקיים שמחדשים את המורשת של הכיבוש העות'מאני בבלקן וברומניה.

עם כך, הסכסוך עם ישראל הוא המתוקשר ביותר כי טורקיה רוצה לרכוש את אהדת הערבים והמוסלמים על כרטיס שנאת ישראל, ובכך ארדואן אינו שונה מאחמדינג'אד. אבל למעשה, טורקיה מסוכסכת עם כל שכנותיה ומאיימת גם על מדינות אחרות

הוספת תגובה קישור ישיר לרשומה

לרשימת הפרסומים בבלוג

תגובות
1. הזכרון שלנו קצר ופגום
יהושפט הרצליה (05/09/2011 07:04:04)
2. טורקיה מאיימת
אבי קריית-גת (06/09/2011 15:14:16)