עבור לתוכן העמוד
Menu

"אלג'זירה" מגמדת בסיקוריה את המהלך הפלסטיני באו"ם

היה זה מראה מלבב לראות את ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אסם, מעניק חיבוק חם לראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, בתום נאומו באו"ם, מכיוון שרק שבוע קודם לכן, אותו מנהיג קטארי היה משוכנע שהפלסטינים ימנעו מן ההליכה למועצת הביטחון ויסתפקו בהליכה לעצרת הכללית. קטאר לא זו בלבד שהסתייגה מן המהלך למועצת הביטחון, היא אף הייתה המדינה […]

היה זה מראה מלבב לראות את ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אסם, מעניק חיבוק חם לראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, בתום נאומו באו"ם, מכיוון שרק שבוע קודם לכן, אותו מנהיג קטארי היה משוכנע שהפלסטינים ימנעו מן ההליכה למועצת הביטחון ויסתפקו בהליכה לעצרת הכללית. קטאר לא זו בלבד שהסתייגה מן המהלך למועצת הביטחון, היא אף הייתה המדינה שלא אפשרה לאש"ף לממש את תורנותו בהנהגת ועדת המעקב על היוזמה הערבית ובכך בעצם המחישה כי לאש"ף עדיין אין מעמד של מדינה, אפילו לא בהיקשרים הערביים.

יתר על כן, תחנת השידור של "אלג'זירה" דיווחה על אירועי האומות המאוחדות בפרופיל מאוד נמוך, שלא מתאים לתחנה שיודעת להעצים מהלכים בקנה מידה כזה, כולל דיווחיה על האינתיפאדות הפלסטיניות. הפעם היא לא שידרה בשידור ישיר את רקע מתן הבקשה הפלסטינית להצטרפות כחברה מלאה באו"ם למזכיר האו"ם, אלא הסתפקה בדיווח רגיל במהדורת החדשות. כל החגיגות בערים הפלסטיניות לא דווחו כלל ורק העצרת הראשית ברמאללה דווחה בקצרה, כהקדמה לשידור נאומו של אבו-מאזן באו"ם. אחרי הנאום הזה לא היה "פולו-אפ" והתחנה הסתפקה בדיווח מינימאלי של שידור הנאום ותו לא. יתר על כן, אש"ף קיווה כי באותו יום שישי, היום שבו מתנהלות ההפגנות הערביות בבירות ערב, יושמעו קולות "של מיליונים" על זכות הפלסטינים למדינה עצמאית. איננו יודעים אם היו הבעות תמיכה או לא, מכיוון ש"אלג'זירה" התעלמה מן הביטויים הללו בסיקור שלה את ההפגנות של יום שישי במדינות ערב. כלומר, קטאר פעלה באופן אקטיבי כדי לגמד את האירועים הקשורים בבעיה הפלסטינית.

מדוע קטאר עשתה זאת? מתברר כי בויכוח בין חמאס לבין רמאללה בשאלת הפנייה לאו"ם, קטאר תומכת בעמדת חמאס. כשם שחמאס לא אפשר ביטויי הזדהות בעזה עם מהלכיו של אבו מאזן, כך עשתה קטאר בשידורי "אלג'זירה".

יש לשים לב לשינויים שעוברת תחנת "אלג'זירה". לאחרונה פורסם כי מנהל התחנה, איש האחים המוסלמים, ודעח חנפר, התפטר או פוטר, ובמקומו תפס את הגה הניהול איש משפחת המלוכה.

כלומר, קטאר החליטה להפסיק את החיבור הישיר בין התחנה לבין הנהלת האחים המוסלמים. לדבר הזה מתברר אין משמעות בכל מה שנוגע לבעיית הפלסטינית. קטאר תמשיך לתמוך בחמאס נגד רמאללה. אבל יש לכך משמעות בסיקור זירות אחרות של התרחשויות בעולם הערבי. כך, למשל, אפשר לשים לב לירידה דרסטית בנפח השידורים בירדן. פירוש הדבר הוא שקטאר הצטרפה לאחיותיה במפרץ הערבי במאמצים לסייע לשלטון האשמי לקראת הצטרפותו למועצת שיתוף הפעולה של המפרץ.

הוספת תגובה קישור ישיר לרשומה

לרשימת הפרסומים בב