עבור לתוכן העמוד
Menu

אירועי הנכסה מבליטים את בידודה הגובר של סוריה

אירועי הנכסה נתנו לנו הצצה אל ההכנות של גורמים ערביים מתחרים לקראת ספטמבר מול פתח, שמתכנן מצעדים על התנחלויות ומחסומי צה"ל על מנת להבליט את נושא גבולות 67'. האופוזיציה הפלסטינית הנתמכת בידי סוריה מבקשת לאתגר את פתח ברמאללה על ידי הבלטת זכות השיבה והחלטת החלוקה מ-47'. לאמיתו של דבר, אין מחלוקת אמיתית ביניהם ובשלב זה האופוזיציה הפלסטינית […]


אירועי הנכסה נתנו לנו הצצה אל ההכנות של גורמים ערביים מתחרים לקראת ספטמבר מול פתח, שמתכנן מצעדים על התנחלויות ומחסומי צה"ל על מנת להבליט את נושא גבולות 67'. האופוזיציה הפלסטינית הנתמכת בידי סוריה מבקשת לאתגר את פתח ברמאללה על ידי הבלטת זכות השיבה והחלטת החלוקה מ-47'. לאמיתו של דבר, אין מחלוקת אמיתית ביניהם ובשלב זה האופוזיציה הפלסטינית מעמידה למבחן את התוכנית המדינית של רמאללה. מבחינת ישראל, זה הינו הך – שני הגורמים התחרו ביניהם מי יזיק לישראל יותר.

אך יש גם לשים לב לעוד עובדה מעניינת. סוריה ובעלת בריתה בלבנון, חיזבאללה, נכשלו בארגון אירועים דומים על גבול ישראל-לבנון. גם בעזה הכשיל החמאס צעדה דומה שתיכננו ארגונים תומכי סוריה בעזה.

הדבר מבליט את בידודה הגובר של סוריה והירידה בהשפעתה וביוקרתה, לפחות בלבנון. במקרה הזה, צבא לבנון לא נרתע מלשתף פעולה עם יוניפי"ל נגד חיזבאללה.

לגבי עזה, יש לייחס את הדברים לקרע בין הנהגת חמאס בעזה לבין ההנהגה הפוליטית בדמשק. לאחרונה, טוענת ההנהגה בעזה כי היא ההנהגה האמיתית של חמאס ומסרבת לקבל את העמדות שמשמיע המנהיג בדמשק, חאלד משעל.

בסוף השבוע, נעשו בדמשק בירורים לא-ישירים בהנהגת חמאס ובסופם נקבע כי ההנהגה בדמשק בכירה על ההנהגה בעזה. אין להוציא מכלל אפשרות שההנהגה בעזה הכשילה את המאמצים של תומכי סוריה לקיים אירועי נכסה לאות של מורת רוח מן ההחלטות שהתקבלו בדמשק.

לסיכום: אירועי הנכסה אתמול הבליטו את בידודה הגובר של סוריה. בלבנון, צבא לבנון היה מוכן להתעמת עם חיזבאללה, ובעזה הנהגת חמאס הכשילה למעשה את המצעדים.

תגובות
1. המאמר הזה נראה עכשיו תלוש מהמציאות
עופר שריר קריית אונו (14/06/2011 19:19:43)