עבור לתוכן העמוד
Menu

"איחוד משפחות" – שם קוד לקליטת מאות אלפי פליטים פלסטיניים

בעבר דיווחנו כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הציע לראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לקלוט בישראל 100 אלף פליטים מלבנון, אך אבו מאזן דחה את ההצעה. כעת ניתן להעריך מדוע. בספר חדש שפורסם באחרונה, דווח כי קודמו של אולמרט, ראש הממשלה אהוד ברק, הציע לפלסטינים לקלוט 200 אלף פליטים בישראל, וישראל אף שקלה להעלות את ההצעה ל-400 אלף. הדברים […]


בעבר דיווחנו כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הציע לראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לקלוט בישראל 100 אלף פליטים מלבנון, אך אבו מאזן דחה את ההצעה. כעת ניתן להעריך מדוע. בספר חדש שפורסם באחרונה, דווח כי קודמו של אולמרט, ראש הממשלה אהוד ברק, הציע לפלסטינים לקלוט 200 אלף פליטים בישראל, וישראל אף שקלה להעלות את ההצעה ל-400 אלף.

הדברים התפרסמו בספר שפירסם שגריר ישראל בקטר לשעבר, אלי אבידר, ושמו "התהום". הוא דיווח כי נכח בפגישה בין שר החוץ לשעבר שלמה בן עמי, לבין האמיר של קטר שבה נאמרו הדברים האלה.

ברור כי אם הפלסטינים דחו הצעה מברק לקבל 200 אלף פליטים הרי שהם לא יכלו לקבל הצעה פחותה מזו.

על פי הדיווח, היו הפליטים אמורים להיקלט בישראל תחת הכותרת "איחוד משפחות". מכאן שעלינו מאוד להיזהר מ"בשורות" כי הפלסטינים מסכימים לבטל את זכות השיבה והם יסתפקו באיחוד משפחות.

זאת, למשל, הטענה של יוזמת ז'נבה, שמדברת על שקלול מספרים של מדינות שקלטו פליטים, שתחייב גם את ישראל לקלוט מספר מסוים של פליטים במסגרת "איחוד משפחות." בעלי יוזמת ז'נבה טוענים כי מדובר במספר מועט של כמה עשרות אלפים. אלא שאפילו על פי הקריטריונים של היוזמה, מדינה כמו ירדן איזרחה מיליונים של פליטים פלסטינים ומכאן שגם על פי השקלול הזה איחוד המשפחות של יוזמת ז'נבה לא יכול להיות פחות מחצי מיליון.

הגיע הזמן שממשלת ישראל תיקח את נושא הפליטים ברצינות ותנסח דוקטרינה שתבהיר לכולם כי שום פליט לא יכנס לישראל, לא תחת הכותרת של "זכות השיבה" ולא תחת הכותרת של "איחוד משפחות."

ועוד תמיהה גדולה: מדוע העיתונות הישראלית לא נכנסת לעובי הקורה כדי לברר את העניין לאשורו? עם כל החשיבות לקמפיין הקוטג', גם לסוגיית הכנסת פליטים פלסטינים מלבנון יש משמעות מסוימת לעתידה של מדינת ישראל.

תגובות
1. חיוני לתרגם לאנגלית
רבקה שפק ליסר (27/06/2011 18:35:29)