עבור לתוכן העמוד
Menu

העימותים ברפיח ובטחונה הלאומי של מצרים

הידיעה המצערת על נפילת חייל מצרי מאש שנורתה מתוך רצועת עזה במהלך הפגנה של "בינלאומיים" חושפת לפנינו את המציאות המתבררת והולכת לפיה פינוי גוש קטיף סיכן לא רק את בטחונה של ישראל אלא גם את ביטחונה הלאומי של מצרים. אין ספק שמצב בטחון הפנים של מצרים היה טוב יותר כאשר גוש קטיף היה במקומו. השאלה כעת היא […]

הידיעה המצערת על נפילת חייל מצרי מאש שנורתה מתוך רצועת עזה במהלך הפגנה של "בינלאומיים" חושפת לפנינו את המציאות המתבררת והולכת לפיה פינוי גוש קטיף סיכן לא רק את בטחונה של ישראל אלא גם את ביטחונה הלאומי של מצרים. אין ספק שמצב בטחון הפנים של מצרים היה טוב יותר כאשר גוש קטיף היה במקומו.

השאלה כעת היא איזה לקח יילמד לעתיד. לפני שניגשים לפתרונות המציעים את פינוי צה"ל וההתנחלויות מיהודה ושומרון והעברתם לאחריות פלסטינית, יש לבחון היטב את ההשפעות במספר מישורים, לא רק על בטחונה של ישראל אלא גם על יציבותה של ירדן. שינוי המצב הנוכחי ביהודה ושומרון והחלפתו בממשל פלסטיני שאינו מתפקד הוא קודם כל רע לפלסטינים אבל גם מסכן את ישראל ואת ירדן.

קבוצת הבינלאומיים" שבאה "לפרוץ" את הסגר מעל עזה היא אותה קבוצה שמקיימת מדי יום שישי את ההפגנות בבלעין ובנעלין. הרש"פ מבקשת לקדם את הדגם הזה כחוד החנית במאבקה נגד ישראל. כפי שראינו ברפיח, מספיקה יריה אחת לשנות את המצב מהקצה אל הקצה.