עבור לתוכן העמוד
Menu

בנות בריתה של ארה"ב במזרח התיכון מאבדות בה אמון

השליח האמריקני ג'ורג' מיטשל יצא בסוף השבוע שעבר בשורה של ראיונות לכלי התקשורת האמריקאנים, על מנת להכשיר את סבב השיחות הבא במזרח התיכון, שעשוי להתגלות כמכריע להמשך המאמצים להביא לידי פריצת דרך במסלול הישראלי – פלסטיני. הוא ניסה לשמור על ארשת מאוזנת בין ישראל לפלסטינים, אבל בראיון לטלוויזיה הציבורית (PBS) השמיע אזהרה מרומזת, כי שמורה […]


השליח האמריקני ג'ורג' מיטשל יצא בסוף השבוע שעבר בשורה של ראיונות לכלי התקשורת האמריקאנים, על מנת להכשיר את סבב השיחות הבא במזרח התיכון, שעשוי להתגלות כמכריע להמשך המאמצים להביא לידי פריצת דרך במסלול הישראלי – פלסטיני. הוא ניסה לשמור על ארשת מאוזנת בין ישראל לפלסטינים, אבל בראיון לטלוויזיה הציבורית (PBS) השמיע אזהרה מרומזת, כי שמורה לארה"ב היכולת להקפיא את הערבויות לישראל כאמצעי לחץ. הדברים צריכים להטריד לא רק את ישראל, אלא את כל מערכת בעלות בריתה של ארה"ב במזרח התיכון, שספקותיהן כלפי רצינותה ואמינותה של אמריקה גוברים והולכים. מיטשל לא נשאל אילו מנופים ארה"ב תפעיל נגד ישראל, אלא נגד שני הצדדים, אבל הוא הזכיר מנופים רק נגד ישראל. העיתוי לכך מוזר: לקראת סוף החודש יפקע מועד האולטימאטום נגד איראן ולכן ארה"ב אמורה לדבר על סנקציות נגד איראן. במקום זה, היא מדברת על סנקציות נגד בעלת בריתה בעימות מול איראן, ישראל. בעלת ברית אחרת בעימות מול איראן, ערב הסעודית, מצויה בעימות מול נציגתה של איראן בתימן ועד כה ארה"ב לא הביעה תמיכה בסעודיה במלחמתה מול התימנים השיעים. אובמה התערב רק כאשר התברר לו ששליח אלקאעידה מתימן ניסה לפוצץ מטוס אמריקני מעל ארה"ב.

דברי מיטשל על סנקציות נגד ישראל, כאשר הכל מצפים לשמוע מה הן הסנקציות על איראן מצד אחד, ושתיקתה של ארה"ב מול המשבר בין בעלת ברית אחרת, סעודיה, והשיעים התימנים מצד שני, לא מחזקים את אמונן של בעלות בריתה של ארה"ב במזרח התיכון ברצינות כוונותיה.