עבור לתוכן העמוד
Menu

נורווגיה בורחת מאחריות

אם יש הוכחה מדוע ישראל לא יכולה לעשות שום מהלך מדיני משמעותי עם אירופה, הרי היא באה עם החלטת נורווגיה לפגוע באינטרסים הכלכליים של ישראל בגלל גדר ההפרדה. נורווגיה, למי ששכח, היא זאת שעמדה מאחורי תהליך אוסלו ואלמלא מעורבותה העמוקה בערוץ הסודי באוסלו, הסכם אוסלו לא היה בא לעולם. גדר ההפרדה היא התוצאה האולטימטיבית לאותם הסכמי אוסלו, […]

אם יש הוכחה מדוע ישראל לא יכולה לעשות שום מהלך מדיני משמעותי עם אירופה, הרי היא באה עם החלטת נורווגיה לפגוע באינטרסים הכלכליים של ישראל בגלל גדר ההפרדה. נורווגיה, למי ששכח, היא זאת שעמדה מאחורי תהליך אוסלו ואלמלא מעורבותה העמוקה בערוץ הסודי באוסלו, הסכם אוסלו לא היה בא לעולם. גדר ההפרדה היא התוצאה האולטימטיבית לאותם הסכמי אוסלו, שכן הכנסתם של ארגוני הטרור הפלסטינים לגדה המערבית הסתיימה באינתיפאדה הטרוריסטית העקובה מדם, שחייבה את ישראל להקים את גדר ההפרדה נגד רצונה.

נורווגיה הייתה אמורה לקחת אחריות, ולו מינימאלית, להסכמי אוסלו, שהתנהלו תחת חסותה. היא הרוויחה רווח גדול מן ההסכמים האלה. דיפלומטים חסרי מעוף כמו טריה לארסן או גר פדרסן, שאלמלא אותם הסכמים היו מכלים את ימיהם בניירת בירוקרטית שגרתית, קפצו לצמרת הדיפלומטיה העולמית במסדרונות האומות המאוחדות. העובדה שמעשי ידם גרם לכך שישראל שתתה דם והפלסטינים הידרדרו למצבם הגרוע ביותר בתולדותיהם "לא הזיז להם". יותר מכל מדינה אחרת באירופה, נורווגיה צריכה לשתוק ולא להוביל מהלכים שהם פועל יוצא מאחריותה.

הרשות הפלסטינית ברמאללה לא צריכה לשמוח יותר מדי מבגידתה של נורווגיה בישראל. נורווגיה, מהתומכות הגדולות באש"ף בעבר, מחזרת היום אחרי חמאס, וכשם שבגדה בישראל, תבגוד גם באבו מאזן.