עבור לתוכן העמוד
Menu

ירי הטילים מלבנון: העקבות מובילים למחנות הפליטים הפלסטינים

עדיין לא ברור מי שיגר את טילי הגראד על ישראל מלבנון בסוף השבוע, אבל די ברור כי העקבות מוליכים אל מחנות הפליטים הפלסטינים. אין זאת אומרת כי חיזבאללה לא קשור לירי הזה, אך את הסיבות יש לחפש יותר בהקשר הפלסטיני, מאשר בהקשר הכלל לבנוני. יותר ויותר מתברר כי אם יחודש המשא ומתן לשלום בין ישראל […]

עדיין לא ברור מי שיגר את טילי הגראד על ישראל מלבנון בסוף השבוע, אבל די ברור כי העקבות מוליכים אל מחנות הפליטים הפלסטינים. אין זאת אומרת כי חיזבאללה לא קשור לירי הזה, אך את הסיבות יש לחפש יותר בהקשר הפלסטיני, מאשר בהקשר הכלל לבנוני. יותר ויותר מתברר כי אם יחודש המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים, הוא יתמקד בגבולות הקבע בין ישראל למדינה הפלסטינית על חשבון הסוגיות האחרות שבהסדרי הקבע, כמו בעיית הפליטים. התחושה במחנות הפליטים בלבנון עלולה להיות כי הפלסטינים בגדה המערבית מעדיפים לפתור את בעייתם מול ישראל על חשבונם. תוצאות הבחירות לוועדה המרכזת החדשה של פתח רק מחזקות תחושה זאת. על הנהגת פתח השתלטו אישים המייצגים את הגדה המערבית והם דחקו את רגלי הנציגים מ"החוץ" ובראש ובראשונה הפליטים בלבנון. האיש שאמור לייצג את הפליטים מלבנון, סולטאן אבו אל-עיניין, עדיין נמצא ברמאללה. ככל הנראה הוא חושש לחזור ללבנון.

הנהגת הפליטים במחנות בלבנון, ובראשם מוניר אל-מקדח, מקורבת מאוד לחיזבאללה. זה ההקשר האפשרי למעורבות חיזבאללה באירוע. לא הם ירו את הטילים, אלא בעלי בריתם הפלסטינים על מנת לאותת כי לא יסכימו שסוגיית רישום הגבולות בין ישראל למדינה הפלסטינית תבוא על חשבון זכות השיבה.