עבור לתוכן העמוד
Menu

חזרתו של עזיז דוויק לראשות המועצה המחוקקת – צעד נוסף בדרך להשתלטות החמאס על הגדה המערבית

יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית שבשליטת החמאס, עזיז דוויק, הודיע כי יחזור ביום רביעי (22 ביולי) למשרדיו כראש המועצה המחוקקת. בעוד הפתח מתקשה לכנס ועידה מפלגתית שאמורה להיות שגרתית, מתקדם החמאס בצעדים קטנים אך בטוחים להשתלטות על הגדה המערבית. יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית שבשליטת החמאס, עזיז דוויק, הודיע כי יחזור ביום רביעי (22 ביולי) למשרדיו כראש […]

יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית שבשליטת החמאס, עזיז דוויק, הודיע כי יחזור ביום רביעי (22 ביולי) למשרדיו כראש המועצה המחוקקת. בעוד הפתח מתקשה לכנס ועידה מפלגתית שאמורה להיות שגרתית, מתקדם החמאס בצעדים קטנים אך בטוחים להשתלטות על הגדה המערבית.

יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית שבשליטת החמאס, עזיז דוויק, הודיע כי יחזור ביום רביעי (22 ביולי) למשרדיו כראש המועצה המחוקקת. זאת לאחר שניסיון קודם של דוויק, מיד לאחר ששוחרר מהכלא הישראלי, נבלם על ידי פעילי תנועת הפתח. דוויק נועד בעניין זה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולמרות שאבו מאזן לא נתן לו תשובה נחרצת, הסיכויים שהפעם הוא ייכנס למשרדיו טובים יותר. הסיבה לכך היא שהמפתח להצלחת ועידת הפתח שתיערך עוד שבועיים בבית לחם מצוי בידי החמאס. אם החמאס לא יאפשר לצירים מעזה, המהווים שליש מצירי הוועידה, להשתתף בכינוס – הרי שהוא יבוטל.

אם אכן ייכנס דוויק למשרדיו ויפעיל מחדש את המועצה המחוקקת, תישלל הלגיטימציה של ממשלת סלאם פיאד. הממשלה הזו הוקמה בצו נשיאותי של אבו מאזן לאחר שהמועצה המחוקקת הפכה משותקת בעקבות מעצרם של חבריה בידי ישראל.

חזרתו של דוויק למשרדיו גם תקדם את מעמדו של החמאס בגדה המערבית. בעוד הפתח מתקשה לכנס ועידה מפלגתית שאמורה להיות שגרתית, מתקדם החמאס בצעדים קטנים אך בטוחים להשתלטות על הגדה.