עבור לתוכן העמוד
Menu

המצוקה הכלכלית ברשות הפלסטינית

בימים אלו, רבים עוסקים בקשייה של הרשות הפלסטינית לנוכח המאבק בין הפתח לחמאס והסכסוכים הפנימיים סביב קיום הקונגרס השישי של הפתח. עם זאת, מאחורי הקלעים מתעצמת סכנה מוחשית יותר של פשיטת רגל כלכלית. ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, מקיים בימים אלו בוושינגטון שיחות עם הבנק העולמי וראשי המשק האמריקני על רקע המצוקה הכלכלית הגורפת אליה נקלעה הרשות […]

בימים אלו, רבים עוסקים בקשייה של הרשות הפלסטינית לנוכח המאבק בין הפתח לחמאס והסכסוכים הפנימיים סביב קיום הקונגרס השישי של הפתח. עם זאת, מאחורי הקלעים מתעצמת סכנה מוחשית יותר של פשיטת רגל כלכלית.

ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, מקיים בימים אלו בוושינגטון שיחות עם הבנק העולמי וראשי המשק האמריקני על רקע המצוקה הכלכלית הגורפת אליה נקלעה הרשות הפלסטינית. עיקר הבעיה היא שמדינות ערב לא מעבירות כספים לאוצר הפלסטיני וגם מדינות אירופה מעבירות במשורה סכומים מינימליים המאפשרים לרשות הפלסטינית להתקיים בקושי. סעודיה ומדינות המפרץ הבטיחו בשארם א-שייח להשקיע בפרויקטים ברשות הפלסטינית, אבל הבהירו כי לא יעבירו כספים ישירות לא לרשות הפלסטינית ולא לחמאס. את ההבטחות לסיוע כלכלי שניתנו בפאריס הן לא משלמות – כמו גם מדינות אירופה.

התפתחות שלילית נוספת מבחינת הרשות הפלסטינית חלה עם איום חברת הסלולר הכווייתית "וואטנייה" לתבוע את הרשות הפלסטינית על הפסדים בסך 800 מיליון דולר. כישלונה הכלכלי של "וואטנייה" הוא תוצאה של סכסוכים אישיים בקרב הנהגת הרשות הפלסטינית. אם תתבע חברה זו את הרשות, יהיו לכך שתי תוצאות קשות: האחת, פגיעה תדמיתית והרתעה של משקיעים פוטנציאליים, והשניה, במידה והחברה הכווייתית תזכה בתביעה, ריקון קופת הרשות הפלסטינית אשר תקציבה השנתי עומד על סכום דומה.

בעוד אנשים רבים עוסקים בימים אלו בקשייה של הרשות הפלסטינית לנוכח המאבק בין הפתח לחמאס והסכסוכים הפנימיים סביב קיום הקונגרס השישי של הפתח, הרי שמאחורי הקלעים מתעצמת סכנה מוחשית יותר של פשיטת רגל כלכלית.