עבור לתוכן העמוד
Menu

השלכות זיופי הבחירות באיראן על הזירות הפלסטינית והלבנונית

לזיופי הבחירות באיראן יש משמעות החורגת מההקשר האיראני ואשר נוגעת גם להקשר הפלסטיני והלבנוני. מתברר כי תנועות אסלאמיות רדיקליות מקבלות את כללי המשחק הדמוקרטי כל עוד הם מביאים אותן לשלטון. כל התרחישים המתבססים על בחירות פלסטיניות חופשיות בעוד פחות משנה עומדים על חולות נודדים. לזיופי הבחירות באיראן יש משמעות החורגת מההקשר האיראני ואשר נוגעת גם […]

לזיופי הבחירות באיראן יש משמעות החורגת מההקשר האיראני ואשר נוגעת גם להקשר הפלסטיני והלבנוני. מתברר כי תנועות אסלאמיות רדיקליות מקבלות את כללי המשחק הדמוקרטי כל עוד הם מביאים אותן לשלטון. כל התרחישים המתבססים על בחירות פלסטיניות חופשיות בעוד פחות משנה עומדים על חולות נודדים.

לזיופי הבחירות באיראן יש משמעות החורגת מההקשר האיראני ואשר נוגעת גם להקשר הפלסטיני והלבנוני. מתברר כי תנועות אסלאמיות רדיקליות מקבלות את כללי המשחק הדמוקרטי כל עוד הם מביאים אותן לשלטון. ברגע שתהליך דמוקרטי מאיים על שלטונן – הן מחבלות בו.

בהקשר הפלסטיני, כל התפיסה של תהליך אנאפוליס עמדה בבסיס ההנחה שישראל תעניק לאבו מאזן הסכם שיבטיח את ניצחונו בבחירות מול חמאס. אלא שמסתבר כי אין דבר כזה "החמאס יובס בבחירות". בכל מקרה, החמאס יוצר תנאים ודאיים לניצחונו או שלא מאפשר קיום בחירות חופשיות. במידה וישראל מוותרת, הויתורים נופלים כפרי בשל לחיקו של חמאס. מכאן, שכל התרחישים המתבססים על בחירות פלסטיניות חופשיות בעוד פחות משנה עומדים על חולות נודדים.

אשר ללבנון, חזבאללה לא באמת הפסיד את הבחירות, אלא שמר על כוחו. סביב הבחירות נוצרה תחושה של הפסד לחזבאללה מכיוון שעל פי כל הציפיות, הוא היה אמור לנצח. עם זאת, תוצאות הבחירות בלבנון הן עדיין בבחינת הישג לאסלאם הרדיקלי ויש לצפות כי בעקבות זיופי הבחירות באיראן, גם בלבנון יערכו כעת מהלכים אלימים לביטול התוצאות הלכה למעשה.