עבור לתוכן העמוד
Menu

הבחירות בלבנון: חזבאללה הובסה, אך תמשיך לדבוק בהתנגדות

תנועת החזבאללה נחלה תבוסה מוחצת בבחירות לפרלמנט בלבנון, אך צפויה להפעיל את כל כובד משקלה על מנת להיות שותפה בממשלה החדשה, וזאת על מנת להבטיח את המשך קיומה של המיליציה הצבאית. איראן צפתה בעיניים כלות במתרחש בזירה הלבנונית, אך תגבש בהמשך את האסטרטגיה שלה בלבנון.   תנועת החזבאללה נחלה תבוסה מוחצת בבחירות שנערכו ביום ראשון (7 ביוני) […]

תנועת החזבאללה נחלה תבוסה מוחצת בבחירות לפרלמנט בלבנון, אך צפויה להפעיל את כל כובד משקלה על מנת להיות שותפה בממשלה החדשה, וזאת על מנת להבטיח את המשך קיומה של המיליציה הצבאית. איראן צפתה בעיניים כלות במתרחש בזירה הלבנונית, אך תגבש בהמשך את האסטרטגיה שלה בלבנון.  

תנועת החזבאללה נחלה תבוסה מוחצת בבחירות שנערכו ביום ראשון (7 ביוני) לפרלמנט בלבנון. הגוש הפרו-מערבי, שהיה יעיל יותר והשכיל להטיס למעלה מ- 150 אלף בעלי זכות בחירה לבנונים החיים בחו"ל, זכה ברוב המאפשר לו להקים ממשלה. עם זאת, חזבאללה ממשיכה לדבוק בתביעתה להמשיך ולקיים את כוחה הצבאי מבלי שייפגע כהוא זה. בנאום שנשא אתמול מזכ"ל החזבאללה, חסן נסראללה, הוא קיבל בקול מאופק ובהופעה בלתי מתלהמת את תוצאות הבחירות, אולם הבהיר כי החזבאללה תמשיך לשמש תנועת התנגדות לישראל והזהיר מפני כל ניסיון לפגוע בכוחה הצבאי.

נראה כי הבטן הרכה בתבוסת החזבאללה נעוצה באי יכולתו של הגנרל הנוצרי הפרו-סורי, מישל עאון, לספק את הסחורה. העדה הנוצרית ידעה להעמיד את האינטרסים הממלכתיים של לבנון מעל ליריבויות הפנימיות ומנעה מהגנרל עאון הישג כלשהו, דבר שפגע בקואליציה של החזבאללה עם העדה הנוצרית.

המבחן העומד עתה בפני חזבאללה הוא יכולתה להצטרף לממשלת אחדות חדשה שתיכון. הדעת נותנת כי חזבאללה תפעיל את כל כובד משקלה על מנת להיות שותפה בממשלה החדשה, בראש ובראשונה על מנת להבטיח את המשך קיומה של המיליציה הצבאית.

איראן, מצדה, העסוקה כעת בהכנות לבחירות למג'לס (הפרלמנט) האמורות להתקיים ביום שישי הקרוב, צפתה בעיניים כלות במתרחש בזירה הלבנונית וככל הנראה יעצה לחזבאללה לקבל את התוצאות כמות שהן. זאת נוכח רצונה של טהראן לראות כיצד ייפול דבר במגרשה היא, ובהמשך לגבש את האסטרטגיה האיראנית בלבנון.