עבור לתוכן העמוד
Menu

בשביל אסד, השלום הוא רק פיסת נייר

בראיון שהעניק ליומון אל-ח'ליג' של איחוד האמירויות הערביות, טען נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, כי שלום אמיתי עם ישראל יושג רק אחרי פתרון הבעיה הפלסטינית ובעיית הפליטים. תמורת נסיגה מלאה מן הגולן, ישראל תקבל פיסת נייר, או כדברי אסד עצמו, "שלום חסר ערך". בראיון שהעניק ליומון אל-ח'ליג' של איחוד האמירויות הערביות, דיבר נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בגילוי לב על נושאים […]


בראיון שהעניק ליומון אל-ח'ליג' של איחוד האמירויות הערביות, טען נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, כי שלום אמיתי עם ישראל יושג רק אחרי פתרון הבעיה הפלסטינית ובעיית הפליטים. תמורת נסיגה מלאה מן הגולן, ישראל תקבל פיסת נייר, או כדברי אסד עצמו, "שלום חסר ערך".

בראיון שהעניק ליומון אל-ח'ליג' של איחוד האמירויות הערביות, דיבר נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בגילוי לב על נושאים רבים ובהם שאלת השלום עם ישראל והבעיות שבין האמירויות ואיראן. לדברי אסד, השלום עם ישראל אינו שלום. ישראל תוכל לקבל שגרירות ועוד כמה עניינים "טכניים", הסביר אסד, אבל שלום במובן האמיתי של נורמליזציה, מסחר, והכרה בגבולות יושג רק אחרי פתרון הבעיה הפלסטינית ופתרון בעיית חצי מיליון הפליטים הפלסטינים בסוריה.

במילים אחרות – תמורת נסיגה מלאה מן הגולן, ישראל תקבל פיסת נייר, ואסד אף אינו מסתיר כי מדובר בפיסת נייר של "שלום חסר ערך", על פי ניסוחיו שלו עצמו. לטענת אסד, מטרת השיחות העקיפות בטורקיה הייתה "למשש את הדופק" שכן סוריה אינה בוטחת בישראל. יתרה מזאת, הוא גילה כי בשלב האחרון של המגעים דרך תורכיה ביקשה סוריההתייחסות של ישראל לכמה נקודות ציון בגבול, ובהן טבריה. האם התחילה סוריה לדרוש גבול מעבר לקווי 1967 כפי שדרשה עד עכשיו?

בעניין אחר הרחיב אסד את הדיבור על בעיית שלושת האיים שאיראן כבשה מידי איחוד האמירויות: טונב הקטן, טונב הגדול ואבו מוסא. הוא השווה זאת לחבל אלכסנדרטה, שטח אותו נטלה תורכיה מסוריה. כמו שסוריה החליטה להעביר את פתרון בעיית חבל אלכסנדרטה לדורות הבאים לטובת יחסיה עם השכנה תורכיה, הבהיר אסד, כך על האמירויות לדחות את פתרון בעיית האיים לטובת יחסיהן עם איראן.

מכאן נשאלת השאלה: מדוע מה שטוב לגבי אלכסנדרטה והאיים של האמירויות לא טוב גם לגבי הגולן? מדוע את הסוגיות הללו יש להעביר לדורות הבאים, ורק את בעיית הגולן יש לפתור כאן ועכשיו, בייחוד שהפתרון הוא, כדברי אסד עצמו, פיסת נייר חסרת ערך?

1. שלום עם סוריה תמורת ישוב פליטי פלסטין החיים בה
עזריאל נתיב ניר דוד (13/03/2009 06:53:16)

2. סלאמ וסולח עם ארצות ערביות
אורי גליל (14/03/2009 01:34:19)

3. תשובה ל-1
ריקי באר שבע (24/03/2009 16:21:11)