עבור לתוכן העמוד
Menu

פרשת כתבי האישום נגד קציני צה"ל והתחזקות האסלאם הקיצוני באירופה

לפרשת כתבי האישום נגד קציני צה"ל בספרד יש השלכות רחבות גם בהקשר הפנים-אירופי, ולא רק בהקשר יחסי אירופה וישראל. האחים המוסלמים הולכים ובונים תשתית חזקה באירופה, בעוד אירופה לא מסוגלת להבין אפילו את האינטרסים של עצמה. לפרשת כתבי האישום נגד קציני צה"ל בספרד יש השלכות רחבות גם בהקשר הפנים-אירופי, ולא רק בהקשר יחסי אירופה וישראל. מנהיג אש"ף, […]


לפרשת כתבי האישום נגד קציני צה"ל בספרד יש השלכות רחבות גם בהקשר הפנים-אירופי, ולא רק בהקשר יחסי אירופה וישראל. האחים המוסלמים הולכים ובונים תשתית חזקה באירופה, בעוד אירופה לא מסוגלת להבין אפילו את האינטרסים של עצמה.

לפרשת כתבי האישום נגד קציני צה"ל בספרד יש השלכות רחבות גם בהקשר הפנים-אירופי, ולא רק בהקשר יחסי אירופה וישראל. מנהיג אש"ף, יסאר ערפאת, חתר בשעתו להפוך את הבעיה הפלסטינית לבעיה מרכזית בעולם הערבי, ובמידה מסוימת גם באירופה. זאת על מנת ש"ההמונים הערביים" יהוו גורם לחץ על מממשלות כדי שיתמכו בו ובאש"ף. ערפאת נכשל בכך מכיוון שלאש"ף לא הייתה תשתית רחבה בקרב הציבורים הערביים ופחות מכך באירופה.

כיום המצב שונה. תנועת האחים המוסלמים בנתה במשך עשורים תשתית רחבה מאד בעולם הערבי והמוסלמי ובאירופה והיא מצליחה היכן שערפאת נכשל. ביכולתה לגייס המונים להפגנות סביב הנושא הפלסטיני. עם זאת, התשתית של האחים המוסלמים באירופה לא נועדה לצורך טיפול בבעיה הפלסטינית, אלא לצורך השתלטות על אירופה. כזכור, לפרשת הקריקטורות בדנמרק לא היה שום קשר לישראל או לבעיה הפלסטינית.

האם האירופים מסוגלים להבחין בכך? ספק גדול. ההוכחה לכך מצויה אולי בשינוי העמדות שנקט נציג הקוורטט, טוני בלייר. בסוף השבוע הודיע בלייר כי יש לשתף את החמאס בתהליך השלום, תוך שהוא משמיט את תנאי הקוורטט לקבלת חמאס. חמאס והרשות הפלסטינית מצויים במשבר עמוק מאד, ודווקא ברגע קריטי זה, מנהיג אירופי מחליט לזנוח אתאבו מאזן ולעבור לתמוך ביריביו. מכאן, שלא ניתן לסמוך על אירופה שתהיה מסוגלת להבין אפילו את האינטרסים של עצמה.

1. awareness of EU countries
Swisslilly Europe (08/02/2009 13:33:59)