עבור לתוכן העמוד
Menu

קנדה תטיל חרם אקדמי על ישראל בעקבות המלחמה בחמאס

איגוד העובדים הגדול ביותר בקנדה מתכוון לאשר החלטה בדבר חרם על אנשי אקדמיה ישראליים בגלל הפצצת האוניברסיטה האסלאמית והמלחמה בעזה. הארגון מתעלם מהעובדה ששני הבניינים שהופצצו שימשו את חמאס לייצור טילים ששוגרו לעבר ישובים ישראליים וכי האוניברסיטה האסלאמית משמשת מעוז לזרוע הצבאית של חמאס. ועד ארגון עובדי האוניברסיטאות בפרובינציית אונטריו שבקנדה מתכוון להעלות הצעת החלטה בפני הוועידה […]


איגוד העובדים הגדול ביותר בקנדה מתכוון לאשר החלטה בדבר חרם על אנשי אקדמיה ישראליים בגלל הפצצת האוניברסיטה האסלאמית והמלחמה בעזה. הארגון מתעלם מהעובדה ששני הבניינים שהופצצו שימשו את חמאס לייצור טילים ששוגרו לעבר ישובים ישראליים וכי האוניברסיטה האסלאמית משמשת מעוז לזרוע הצבאית של חמאס.

ועד ארגון עובדי האוניברסיטאות בפרובינציית אונטריו שבקנדה מתכוון להעלות הצעת החלטה בפני הוועידה השנתית של הארגון (אשר תתכנס בפברואר) הקוראת לתמוך בהטלת חרם על אנשי אקדמיה מישראל באוניברסיטאות של אונטריו במחאה על הפצצת האוניברסיטה האסלאמית בעזה ב- 29 בדצמבר, 2008. משמעות ההחלטה, אם תתקבל, היא שאנשי אקדמיה ישראליים לא יזומנו עוד להרצות, ללמד ולבצע מחקרים באוניברסיטאות של אונטריו.

סיד ריין (Sid Ryan), נשיא CUPE Ontario, הזרוע הפוליטית של ארגון העובדים הגדול ביותר בקנדה (המייצג 200,000 חברים), אמר כי "בעקבות פנייה של התאחדות המרצים והעובדים הפלסטינית אנו מוכנים לומר לאנשי האקדמיה הישראלים שהם לא רצויים בקמפוסים שלנו, אלא אם כן הם יגנו באופן ברור את הפצצת האוניברסיטה (האסלאמית) ואת המתקפה על עזה. זהו צעד הגיוני המתבסס על המדיניות שאימצה ועידת הארגון ב- 2006".  במאי 2006, קיבל הארגון החלטה לתמוך בחרם ובסנקציות נגד ישראל כדי ללחוץ עליה לסגת מ"השטחים הכבושים" ולהסכים ל"שלום צודק".

על-פי הודעת דובר צה"ל מה-29 בדצמבר, תקף חיל האוויר את מרכז המחקר והפיתוח של ארגון הטרור חמאס הסמוך לאוניברסיטה האסלאמית. התקיפה בוצעה על בסיס מודיעין של צה"ל ושירות הביטחון הכללי שהצביע על כך ששני המבנים, שהותקפו באופן סלקטיבי, שימשו גם כמקום מפגש לפעילים בכירים בחמאס.

המבנים שהותקפו שימשו, בין היתר, כמעבדות לייצור ופיתוח חומרי נפץ ומרכז אלקטרוניקה, והיוו חלק בלתי נפרד ממערך הפיתוח והייצור של חמאס. פיתוח אמצעי הלחימה נערך בחסות מרצים בכירים שהיו פעילים בזרוע הצבאית של חמאס. בין אמצעי הלחימה שפותחו ויוצרו במבנים היו רקטות שחמאס שוקד כל העת על שיפור טווח השיגור שלהן, כפי שהוכח בימים האחרונים.

אחד המרצים הבכירים באוניברסיטה האסלאמית היה ד"ר ניזאר ריאן, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס, אשר חוסל על ידי צה"ל ב- 1 בינואר, 2009. מרצה בכיר אחר, ד"ר יונס אל-אסטל, ידוע בהטפותיו הקיצוניות המשבחות ומעודדות את פיגועי ההתאבדות, ביצוע רצח עם ביהודים ובהמשך המהפכה האסלאמית מבית מדרשם של האחים המוסלמים על להפלת המשטרים הדמוקרטיים המערביים והשלטת חוק האסלאם תחתיהם.

זו העת לדיפלומטיה הציבורית של משרד החוץ הישראלי בזירת הבינלאומית והאקדמית. אין לבחור עוד באסטרטגיה של מגננה. נדרש קמפיין אגרסיבי שיחשוף את הקשר הגלוי בין האוניברסיטאות הפלסטיניות לטרור, את עובדת היותן חממה לטרוריסטים, את השימוש עושים בהן ארגוני הטרור, את פעילי הטרור שרכשו השלכה בהן לצורך ביצוע פיגועים, את השליטה של ארגוני הטרור בכל מועצות הסטודנטים של האוניברסיטאות, את ההסתה לרצח ולשנאת יהודים והמערב ואת ההטפה להשתלטות האסלאם על העולם הנשמעת בין כותלי האוניברסיטאות הפלסטיניות.

תגובות
1. המהפכה האיסלמית ..
Stef La La Land (09/01/2009 11:58:42)