עבור לתוכן העמוד
Menu

מצרים לא תעשה את העבודה השחורה עבור ישראל

למצרים, המתמודדת כעת עם משבר כלכלי וחברתי מהחמורים שידעה בתולדותיה, יש אינטרס גדול יותר מאשר לישראל והחמאס להגיע להסכם תהדיה. למצרים אין שום כוונה להלחם בחמאס והיא נרתעת מכל סוג של אלימות כלפי הפלסטינים. מטרתה העיקרית, על רקע מצבה הפנימי המעורער,  היא להרגיע את החמאס . העיקר שיהיה שקט ולא חשוב מה תהיינה התוצאות בעתיד. […]

למצרים, המתמודדת כעת עם משבר כלכלי וחברתי מהחמורים שידעה בתולדותיה, יש אינטרס גדול יותר מאשר לישראל והחמאס להגיע להסכם תהדיה. למצרים אין שום כוונה להלחם בחמאס והיא נרתעת מכל סוג של אלימות כלפי הפלסטינים. מטרתה העיקרית, על רקע מצבה הפנימי המעורער,  היא להרגיע את החמאס . העיקר שיהיה שקט ולא חשוב מה תהיינה התוצאות בעתיד. שירותי הביטחון המצריים פועלים אמנם בסיני לעצירת פיגועים, אולם אין להם כל כוונה לפגוע בפלסטינים. כאן בדיוק טמון שורש הבעיה: על מנת להשקיט את המצב  מצרים צריכה לפעול בכוח ובנחישות , להכריז עוצר לאורך ציר פילדלפי ולהיאבק  בחמאס לאורך זמן.  זאת היא לא תעשה.

ההסכם שחתמה ישראל עם מצרים, לפיו האחרונה תשמור על הסדר בציר פילדלפי, הוא ביסודו טעות. בעיית ציר פילדלפי לא תיפתר בצורה של "זבנג וגמרנו". מדובר במלחמה בלתי פוסקת מול הפלסטינים שתגבה מחיר דמים ותימשך חודשים, אולי אפילו שנים. מצרים לא תפתור את הבעיה קודם כל  משום שהיא מסרבת לפגוע בפלסטינים, אבל גם מאחר שמאז החתימה על הסכם השלום, היא מסיתה ללא הרף נגד ישראל ואין כל סיבה לצפות שפתאום היא תשנה את עורה ותגן על ישראל. אף אם בעתיד יושג הסכם תהדיה , למצרים אין כל כוונה לעשות את העבודה עבור ישראל והגיע הזמן שנפנים את העובדה הזו.

החזית הרדיקלית, בהובלת איראן, הכוללת את סוריה, חיזבאללה וחמאס, פעילה בשלב זה במזרח התיכון. על רקע הסיוע שהם מקבלים מאיראן, החיזבאללה והחמאס הפכו לכוחות החותרים תחת מצרים וסעודיה, מי שאמורות היו להיות מנהיגות "הגוש הערבי המתון".  מצרים נושלה ממעמדה כמעצמה אזורית. נראה שבעזה רק הפעלת כוח יכולה להביא לפתרון.

לשמיעת ראיון עם צבי מזאל בגלי צה"ל: לחצו כאן