עבור לתוכן העמוד
Menu

השיחות על "ממשלת האחדות" הפלשתינית -חוזרים לנקודת ההתחלה

מקורבו של אבו מאזן נביל עאמר הודיע היום שהשיחות על הקמת הממשלה החדשה מושעים

מקורבו של אבו מאזן נביל עאמר הודיע היום שהשיחות על הקמת הממשלה החדשה מושעים. מסתבר שאין הסכמה על שום דבר כולל על מינויו של מוחמד שבייר וחלוקת התיקים. יש התנגדות מצידו של חאלד משעל למינוי של שבייר בטענה שהוא אזרח אמריקאי  ולכן מן הסתם מרגל.

סיבה נוספת להשעיית השיחות היא דרישתו של איסמעיל הנייה מאבו מאזן בנוגע למינוי רוה"מ החדש. על הנייה לא מקובלת העובדה שרוה"מ החדש יקבל את מינוי בכתב מאבו מאזן והוא דורש וועידה בנוכחות נציגים אירופים וערבים שתהווה הוכחה שהמצור הוסר. אבו מאזן שמבין שבדרישה זו הנייה מנסה לפגוע בנשיאות רואה בכך פגיעה בנשיאות טוען שהוא הנשיא והוא יהיה זה שייתן את המינוי.

מצבו של אבו מאזן לא פשוט, אבו עלא נשלח אתמול לדמשק לפגוש את משעל אך משעל, עד לרגע זה, מסרב לראות אותו. יש לו בעיה עם פתח כי הוא רוצה למנות יועצים שלו כמו נאג'י חמאד ונביל עאמר לתפקידים בכירים שיוקצו לפתח ואילו הפתח דורש אנשי פתח' מובהקים. פתח' מבקשים שהחמאס יכיר בכך שהם נכשלו . גם על חלוקת התפקידים בין הפתח' לחמאס עוד אין הסכמה,אבו מאזן רוצה את תיקי החוץ האוצר והפנים ואילו החמאס רוצים שוואליד סיאם יישאר שר הפנים המופקד על מנגנוני הביטחון וגם לא רוצה לוותר על משרד האוצר. לגבי איוש משרד החוץ מסכים החמאס למינויו של זיאד אבו עאמר שהוא איש פתח' שעבר לחמאס בזמן הבחירות ויוגדר לצורך התפקיד כ"עצמאי".

בשלב זה נראה שהשיחות חוזרות לנקודת ההתחלה.